Praca w charakterze doradcy do spraw odszkodowań to idealna propozycja dla osób konsekwentnych, komunikatywnych oraz doskonale zorganizowanych. Aby ją podjąć, nie musisz posiadać konkretnego wykształcenia ani doświadczenia – najistotniejsze są odpowiednie predyspozycje, które ułatwią Ci osiągnięcie sukcesu.
Doradca ds. odszkodowań – na czym to polega?
Tym, co wyróżnia pracę doradcy ds. odszkodowań, jest ciągły kontakt z ludźmi. Osoba na tym stanowisku odpowiada za wyszukiwanie potencjalnych klientów oraz docieranie do nich, a także służy im wsparciem na wszystkich etapach współpracy. Doradca jest pierwszą osobą, która zapoznaje się z sytuacją klienta, pomaga w kompletowaniu oraz przygotowywaniu niezbędnej dokumentacji, jak również pośredniczy pomiędzy osobami poszkodowanymi a specjalistami prowadzącymi ich sprawy przed ubezpieczycielem lub przed sądem.
Trzeba również pamiętać, że doradca ds. odszkodowań pracuje w niestandardowy sposób – w przeciwieństwie do stanowiska na etacie nie obowiązuje go sztywny czas pracy w ściśle określonym miejscu. Wiele jego uwagi zajmują wyjazdy w teren, dojazdy do klientów oraz spotkania. Ponieważ osoba taka powinna być zawsze łatwo osiągalna, musi być gotowa na kontakt z klientami w różnych godzinach i porach dnia.
Jakie cechy powinien mieć dobry doradca ds. odszkodowań?
Osoby chcące rozpocząć karierę doradcy ds. odszkodowań powinny wyróżniać się przede wszystkim doskonałymi umiejętnościami interpersonalnymi. Kluczowa jest empatia oraz cierpliwość, których nie może zabraknąć w kontaktach z osobami poszkodowanymi w wypadkach – trauma i negatywne konsekwencje dramatycznych wydarzeń bardzo często budzą u klientów silne emocje nawet po dłuższym czasie, co wymaga od agenta ogromnego taktu oraz zrozumienia.
Tym, co powinno stanowić motywację dla doradcy, jest również chęć niesienia pomocy, bez której osoby poszkodowane w różnego rodzaju wypadkach nie mogłyby liczyć na otrzymanie godnej rekompensaty za doznane krzywdy. Dlatego rolą agenta jest kompleksowa obsługa klienta na każdym etapie, a także wyręczanie go w formalnościach, których nie jest w stanie lub nie potrafi sam dopełnić. Warto również wspomnieć, że w obliczu skomplikowanych spraw, z jakimi ma do czynienia doradca, musi on zachować niezachwianą wiarę w siebie i konsekwentnie wypełniać swoje obowiązki – stanowi to jeden z warunków udanej współpracy z klientami, a także przekłada się na pozytywne zakończenie prowadzonych spraw.
Wysokie kompetencje interpersonalne oraz umiejętność organizacji czasu pracy to najważniejsze cechy dobrego doradcy ds. odszkodowań. Jeśli wyróżniają one właśnie Ciebie, możesz spróbować swoich sił na tym stanowisku. Nie obawiaj się braku wiedzy czy doświadczenia – zawsze możesz liczyć na wsparcie doświadczonych agentów oraz szkolenia, dzięki którym szybko wdrożysz się w obowiązki, osiągniesz pierwszy sukces i satysfakcję z pomocy innym.