Odszkodowanie za zmarnowany urlop
Biura podróży dbają o to, by jak najbardziej zachęcić potencjalnych klientów do rezerwacji wczasów. Kolorowe foldery reklamowe i zdjęcia nie zawsze oddają jednak realia, w jakich znajdziesz się po wylądowaniu w ciepłym kraju i transferze do hotelu. Jeśli warunki na miejscu dalece odbiegają od tego, co oferował organizator wczasów, a Ty, zamiast beztrosko wypoczywać, przeżywasz stres i masz problemy, możesz złożyć reklamację do biura podróży, a nawet ubiegać się o odszkodowanie za zmarnowany urlop. Przekonaj się, w jaki sposób nasza firma może Ci pomóc.
Bezpłatna konsultacja
Komu należy się odszkodowanie?
Zmarnowany urlop to często skutek nierzetelności i nieuczciwości biur podróży organizujących wycieczki zagraniczne. Dla turysty wiąże się to z doznaniem szkody, która może mieć zarówno charakter materialny, jak i niematerialny.
Jeśli z myślą o komfortowym wypoczynku wykupiłeś wczasy w biurze podróży (także w promocji last minute), jednak warunki umowy nie zostały przez nie dotrzymane, powinieneś złożyć reklamację wczasów zagranicznych i ubiegać się o odszkodowanie. Przysługuje ono w różnych okolicznościach, np. gdy pokój i hotel nie odpowiadają standardowi oferowanemu przez organizatora wycieczki, gdy zamiast lotu samolotem przejazd odbył się drogą lądową, gdy zamiast darmowych posiłków trzeba za nie dodatkowo płacić lub gdy doszło do utraty bagażu.
O co mogę wnioskować?
Odszkodowanie
Zadośćuczynienie
Obniżenie ceny
Jakie dokumenty są potrzebne?
Dokumentacja fotograficzna
Oświadczenia świadków
Reklamacja
Ogólne Warunki Ubezpieczenia
Terminy przedawnień
Reklamacja wycieczki turystycznej powinna zostać złożona jak najszybciej, jednak na zgłoszenie zawiązanych z nią roszczeń turysta ma 3 lata. Dopiero po tym terminie roszczenia się przedawniają.
Jak wygląda proces likwidacji szkody?
1. Kontakt z doradcą
2. Kompletowanie dokumentacji
3. Podpisanie umowy
4. Zgłoszenie szkody
5. Prowadzenie negocjacji
6. Decyzja i wypłata odszkodowania
Dodatkowe informacje
Jak złożyć reklamację do biura podróży?
O tym, jak powinna wyglądać reklamacja wczasów zagranicznych, można dowiedzieć się m.in. z Ogólnych Warunków Ubezpieczenia dołączonych do umowy zawartej z biurem podróży. Warto się z nimi zapoznać, by mieć pewność, że reklamacja zostanie przygotowana we właściwej formie i będzie zawierała wszystkie potrzebne informacje. Należy pamiętać, że poza swoimi danymi, numerem umowy oraz przedstawieniem wad wycieczki w reklamacji trzeba zamieścić także swoje roszczenia. Jako dowody na niedotrzymanie warunków umowy posłużą natomiast dołączone do skargi zdjęcia, paragony itp. Nasza firma zapewni Ci w tej kwestii profesjonalną pomoc – sporządzimy i skierujemy reklamację do biura podróży, a w razie potrzeby przygotujemy pozew o odszkodowanie za zmarnowany urlop. Zgłoś się do nas!
Ile czasu trwa reklamacja wycieczki?
Po złożeniu reklamacji biuro podróży ustosunkowuje się do niej w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania. Jeśli Twoje roszczenia zostaną uznane za uzasadnione, sprawa zostanie zakończona dość szybko. Jeśli natomiast organizator wycieczki odmówi odszkodowania – co zdarza się często – procedury mogą znacznie się wydłużyć, szczególnie jeśli konieczne okaże się skierowanie sprawy do sądu. Dzięki wsparciu specjalistów z naszej firmy nie będziesz jednak musiał tracić czasu na samodzielną koordynację sprawy czy szukanie wzoru pozwu o odszkodowanie za zmarnowany urlop – zajmiemy się wszystkim w Twoim imieniu.
Gdzie złożyć skargę na biuro podróży?
Za niedotrzymanie zobowiązań umowy odpowiedzialność ponosi organizator imprezy turystycznej i to bezpośrednio do niego – lub do agencji, za której pośrednictwem nabyłeś usługę – należy złożyć skargę i reklamację. Biuro podróży może ją przyjąć lub odrzucić, popierając decyzję odmowną szczegółowym uzasadnieniem. Wtedy sprawę można zgłosić do UOKiK, a także skierować do naszej firmy, która w razie potrzeby przygotuje pozew o odszkodowanie za zmarnowany urlop oraz będzie reprezentowała Cię w postępowaniu przed sądem.
Odszkodowanie za zmarnowany urlop – przedawnienie
Zgodnie z aktualną ustawą, przedawnienie roszczeń z tytułu zmarnowanego urlopu następuje po upływie 3 lat. Należy jednak pamiętać, że reklamacja do biura podróży powinna zostać zgłoszona jak najszybciej. Można to zrobić niezwłocznie po powrocie do kraju, a najlepiej jeszcze podczas pobytu za granicą, by organizator wycieczki mógł interweniować i usunąć niedogodności.
Jakie odszkodowanie za zmarnowany urlop?
O wysokości odszkodowania decyduje wiele czynników, a każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie – dlatego wysokość wypłacanych świadczeń bywa różna. Ich wartość można wstępnie oszacować na podstawie tzw. tabeli frankfurckiej. Kwoty różnią się w zależności od tego, czego dotyczy reklamacja wycieczki i jakiego rodzaju szkód doznałeś. Poza odszkodowaniem przysługującym za straty materialne można ubiegać się także o pieniężne zadośćuczynienie za zmarnowany urlop, będące rekompensatą za nieudane wczasy. Zgłoś swoją sprawę naszej firmie, by dowiedzieć się, o jaką kwotę możesz się ubiegać.