Odszkodowanie za poślizgnięcie / potknięcie
Poślizgnięcie lub potknięcie może zdarzyć się w najmniej oczekiwanym momencie oraz miejscu, a w konsekwencji powodować poważne problemy zdrowotne. Jeśli na skutek potknięcia i upadku na chodniku, w sklepie lub restauracji doznałeś obrażeń ciała, możesz ubiegać się o odszkodowanie od podmiotu odpowiedzialnego za stan nawierzchni. Przekonaj się, komu i kiedy przysługuje świadczenie tego typu.
Bezpłatna konsultacja
Komu należy się odszkodowanie?
Odszkodowanie za poślizgnięcie przysługuje osobie, która na skutek złego stanu podłoża uległa upadkowi i doznała szkody na zdrowiu. Jeśli do sytuacji doszło z winy samego poszkodowanego, może on liczyć na odszkodowanie z prywatnej polisy ubezpieczeniowej (pod warunkiem, że taką posiada).
Jeżeli jednak nie ponosisz żadnej winy za zajście, lecz było ono efektem zaniedbania, jakiego dopuścił się podmiot odpowiedzialny za utrzymanie nawierzchni w należytym stanie technicznym i czystości, możesz ubiegać się o odszkodowanie właśnie od niego. Roszczenia kieruje się wtedy albo do właściciela nawierzchni, albo do firmy ubezpieczeniowej, w której wykupił on polisę OC. Świadczenia należą Ci się np. w sytuacji, gdy poślizgniesz się na oblodzonym chodniku lub mokrej posadzce w supermarkecie, potkniesz o wystające fragmenty zniszczonej nawierzchni czy też pozostawione na niej przedmioty.
O co mogę wnioskować?
Odszkodowanie
Szkody rzeczowe
Zadośćuczynienie
Jakie dokumenty są potrzebne?
Protokół powypadkowy
Oświadczenia świadków zdarzenia
Terminy przedawnień
Roszczenia z tytułu poślizgnięcia lub potknięcia przedawniają się po 3 latach. Okres ten liczony jest od momentu, gdy poszkodowany dowie się o szkodzie i o osobie, która ma obowiązek ją naprawić.